© eTwinning DK eTwinning-ambassadør Lisbeth Kodal har skrevet et blog-indlæg på folkeskolen.dk. Blog-indlægget handler om et projekt, hvor undervisere og lærerstuderende ved læreruddannelser i Danmark, Norge og Italien har arbejdet med temaet "Teknologi i undervisningen".
Målgruppen har været studerende, som gennem samarbejde fik mulighed for at reflektere over den rolle, som teknologien spiller i undervisningen og skolens hverdag (meget aktuelt, da vi alle er fysisk isolerede pga. corona-virus, men kan mødes og samarbejde via digitale medier). Samarbejdsplatformen var eTwinning, hvor de studerende har kunnet udveksle viden, erfaring og ideer med studerende fra andre europæiske lande. Projektet har varet 2 måneder.
Projektet er en del af eTwinnings såkaldte TTI-koncept. 'TTI' står for initiativet 'Teacher Training Institutes' og er EU's måde at inddrage lærer- og pædagoguddannelserne med både deres studerende og undervisere direkte i eTwinning. I Danmark sker det konkret ved i aftale med en række af professionshøjskolerne. Lisbeth Kodal koordinerer TTI-involveringen sammen med den danske eTwinning National Support Service (NSS).
Her er desuden en norsk vinkling af temaet om eTwinning i læreruddannelsen (TTI = Teaching Training Institutes). Skrevet af Ingvild Bergan fra Universitetet i Agder.
Læs artiklen her .