Kåring af vinderne af "Bedst i eTwinningDK 2022"
© eTwinning DK

Kåring af vinderne af "Bedst i eTwinningDK 2022"

17-04-2023

1. pladsen: “CO-Make - Computational thinking in early childhood education” af Vibeke Vedsted Andersen, Middelfart Kommune sammen med Båring Børneunivers.

2. pladsen: “Crafts traditions and youth education” af Line Vetter - Rosendalskolen, Hobro.

3. pladsen: “Regional Gastronomy, Tourism and Environmental sustainability in cooperation with local businesses using a digital framework” af Torben Stolten Thomsen/Martin Hejlesen - Hansenberg erhvervsskole, Kolding.

Stort tillykke til vinderne af "Bedst i eTwinningDK 2022"! De tre projekter er fortjent blevet kåret for deres vedholdende og interessante arbejde med den internationale dimension. Herunder kan du læse dommernes begrundelser for deres valg:

“CO-Make - Computational thinking in early childhood education”

Et givende og inspirerende projekt. Pædagogerne virker engagerede og dejligt, at de kan koble den fysiske aktivitet med kodning. Det ser ud som om, de kunne bidrage til at lave nogle gode aktiviteter til andre og har mange tanker bag projektet. Der er gjort et kæmpe arbejde med egen hjemmeside, og det kan mærkes, at alle har samarbejdet omkring hjemmesiden, hvor der ligger en del materiale tilgængeligt.

“Crafts traditions and youth education”

Her viser de, at internationalt samarbejde ikke kun er for de bogligt stærke, men for alle elever. At have fokus på håndværk og samarbejde med en erhvervsuddannelse er en god ide. På den måde er projektet nytænkende og velfunderet. Jeg kan godt lide udgangspunktet og det virker som et godt projekt. Den nominerede lærer er meget engageret og har virkelig haft et mål og en mission med projektet.

“Regional Gastronomy, Tourism and Environmental sustainability in cooperation with local businesses using a digital framework”

En erhvervsskole, der har gjort sig værdifulde internationale erfaringer, der kommer eleverne til gode. Det er tydeligt, at skolen har været meget engageret i projektet og har gjort sig umage for at lykkes med det. Temaet for samarbejdet er relevant for eleverne og for de deltagende skoler, ligesom det er en dagsorden, der også interesserer interessenter for slet ikke at tale om den samfundsmæssige relevans. Projektet lyder spændende, og det fremgår, at deltagerne har et godt samarbejde.

Der skal også lyde et stort tak til de øvrige nominerede for deres fortsatte engagement og store indsats for at sikre, at børn og unge i Danmark gør sig autentiske interkulturelle erfaringer. Vi ser frem til at følge jeres arbejde i fremtiden!

eTwinning
eTwinning